vrijdag 11 december 2009

Een echte kanjer!!!




Het duurde lang voor ik het over m'n hart kon krijgen om in deze kanjer het mes te zetten.


Een prachtige bijna goudkleurige muskaatpompoen! Maar lekker dat hij is...met echt wel een vleugje smaak van muskaat... Veel lekkerder dan gewoon in stukken gesneden pompoen in te vriezen is om er pompoenpuree van te maken- al dan niet gekruid -en dan in te vriezen. Een beetje werk wel maar achteraf wel gemakkelijk...

Er stond nog meer tuinwerk op het programma met de aankomende vorst: alle rode kolen, wortelen gerooid en op een koele maar droge vorstvrije plek bewaren ( de kelder!). En op de valreep ook nog snel wat witloof 'gelegerd' zoals ze zeggen. Niets gaat er boven eigen vollegrondswitloof! Ik ben met een experiment bezig. 't Is te zeggen. Ik heb ooit al 'zoet witloof' gekweekt, echt ongelofelijk van smaak! En ik schrijf dat ook toe aan een bepaald ingredient dat ik gebruikte bij het inkuilen (nee, niet bij het koken;-)). Nu heb ik dat geheime ingrediënt niet gebruikt en is het dus afwachten of het zoet of bitter zal worden...wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten