woensdag 18 maart 2009

Enkele lentebloeiers




Geel brengt meteen dat lentegevoel in de tuin.



De gele kornoelje bloeit al vanaf eind februari in de tuin met z'n vele gele sterretjes bloemetjes.



Bij mij duurde het wel enkele jaren vooraleer de eerste bloemen verschenen, zodat ik twijfelde of ik de juiste plant had gekocht...Maar als je hem éénmaal in de tuin hebt staan...ga je al eens regelmatig kijken wanneer de knoppen openspringen. Al héél vroeg zie je deze opzwellen zodat je echt naar de lente begint uit te kijken.



De narcissen 'tête a tête' is ook een vroege variant onder de narcissen. Ik koop jaarlijks regelmatig een potje om binnen al vroeg het lentegevoel in huis te brengen. Nadat ze uitgebloeid zijn plant ik ze in de tuin en zo komen er jaarlijks vele bloemetjes bij in de tuin. Deze vermeerderd zich ook wel. Na enkele jaren kun je de bollen eens uitsteken en de kleine nieuw gevormde bolletjes opnieuw uitplanten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten