zondag 22 maart 2009

Tuinwerkzaamheden...


Wat ben ik blij dat ik een ergerlijke 'hoop' zand heb weggewerkt...die mijn wederhelft destijds had opgebouwd. Afgestoken gras met veel zand aan over de wachthoop takken die daar lag met de bedoeling om als basis de komposthoop in te gaan. Ik was er ferm kwaad voor. Ook de rest van de tuin was daardoor meer op een heuvelland gaan lijken. En zet dat maar recht... Eerst dacht ik zo goed en zo kwaad het kon het groffe materiaal eruit te zwieren en hopelijk wat 'kompost' te vinden. Zo goed als mogelijk heb ik een heel stuk geëgaliseerd. En terwijl ik daar mee bezig was, was ik aan het denken wat ik daar op zou planten/ zaaien. Omwille van de hardnekkige wortels van de klimmende winde die ik tegenkwam dacht ik eerst aan aardappelen. Die houden wel wat onkruid weg als ze volgroeid zijn. Ook spinazie zag ik wel zitten omdat die hele hoop toch vrij veel organisch materiaal bevat...wat zou ik ermee doen? Tot ik achter de serre de eerste bladknoppen van de rabarber zag... en toen wist ik het...Die gaat er komen. Hij wordt vrij groot met z'n bladeren en zal in dat hoekje beter tot z'n recht komen. Dus na wat stevig spitwerk (wortelt vrij diep) heb ik hem verplant. En op dat voor mij 'ergerlijke' hoopje staat nu één van mijn man z'n lievelingsplant (voor de rabarbermoes natuurlijk)!

2 opmerkingen:

  1. Goed idee!
    Hier wil de rabarber nog steeds niet heel erg meewerken... Alle tips welkom dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gewerkt Tine ... enne iedereen content precies!
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen