zaterdag 28 maart 2009

véél werk te doen

Als er weinig geblogd wordt, wil dat zeggen dat er véél werk in de tuin gebeurt...Mijn broer bracht mest en dat is echt wel welkom in onze tuin.

Ik ga eerst de percelen waar de groenten komen zo goed als mogelijk onkruid vrij maken én dan (voorlopig toch) de mest eronder werken door om te spitten. Omdat het echt wel een hele berg mest is, ga ik de overschot gebruiken om bij de komposthopen te doen. Ik heb het plan opgevat om één komposthoop te maken met enkel mest, onkruid en graszoden....De andere hopen worden volgens 'de klassieke' methode opgezet. Het schijnt dat als de temperatuur echt hoog genoeg oploopt in zo'n hoop dat onkruidzaden, hardnekkige wortels het echt wel begeven in al die broeierigheid... Wie hieromtrent ervaringen heeft: alle tips zijn welkom.

Ik ga nog weten wat te doen de komende dagen. Ondertussen heb ik onze serre (die er voor het laatste jaar staat) al sla, radijsjes en peterselie gezaaid, alsook wat aardbeien geplant.

Wat die serre betreft, ben ik er toch nog niet helemaal uit. Ze is 4 bij 6 meter en staat op de plek waar het tuinhuis moet komen. De plastiek is aan vernieuwing toe mocht ze nog blijven staan. Het liefst zou ik er een glazen model zetten maar dat mag zomaar niet...En met de oppervlakte die ik nu heb biedt de huidige serre héél wat mogelijkheden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten